Blog: Een kijkje in de Canvas-keuken van docent Danielle Sent

Danielle Sent is docent bij Medische Informatiekunde. Voor haar module Voortgezet Programmeren en Wiskunde gebruikte zij voorjaar 2017 op eigen initiatief al een open versie  van Canvas. Dit najaar doet ze mee met de kleinschalige Canvas-pliots in het onderwijs met de module Artificiele intelligentie.  In deze blog beschrijft ze haar ervaringen met blended learning in Canvas.

‘Met blended learning, in de vorm van verrijkte zelfstudie, kun je studenten veel gerichter laten voorbereiden. Mijn studenten gaan in Canvas zelf met de stof aan de slag via teksten, kennisclips, formatieve quizzes en (groeps)opdrachten. Ze kunnen in Canvas hun voortgang zien, elkaar ondersteunen en mede bepalen hoe het college eruit gaat zien.’

Canvas-blogs najaar 2017 – Module Artificiele intelligentie

Week 5, Het tweede Canvas avontuur: een eerste reflectie
Week 4, Canvas: katalysator voor onderwijsvernieuwing?
Week 3, Tien tips voor het succesvol implementeren van Canvas
Week 2, Online samenwerken: mag de docent meekijken?
Week 1, Een nieuw Canvas-avontuur 

Canvas-blogs voorjaar 2017 – Module Voortgezet programmeren en Wiskunde

Week 0, Van face- to-face naar blended – Kwestie van ‘even’ omzetten?
Week 1, Vol spanning volg ik mijn studenten in Canvas
Week 2, Learning Analytics versus Privacy: waar trek je de grens?
Week 3, Daar is ie: de kritische noot
Week 4, Heb lef: vernieuw je onderwijs in Canvas
Week 5, Een vervelende eigenschap van Canvas
Week 6, De individuele aanpak: mogelijk maar niet altijd wenselijk
Week 7, Onderwijsverbetering: het is een richting, geen punt
Week 8, Dilemma’s bij summatief toetsen
Week 9, Mijn juichmoment: significant betere tentamencijfers
Week 10, Mijn ultieme droom: ieder z’n eigen leerpad
Week 11, Canvas-hulp bij het leed dat nakijken heet

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *